joi, 30 iulie 2009

Litoral 2009

Timpul si oamenii se schimba si inainte tindeam sa cred ca schimbarile nu pot fi decat in beneficiul societatii...oamenii nu pot decat evolua..doar traim in 2009..iar noi ar trebui sa reprezentam generatiile trecute...sau ce e mai bun din toate generatiile..
Dar nu stiu ce, cine sau pe cine reprezentam noi...
Litoral 2009...o zi oarecare..dis-de-dimineata..hotarata sa merg la plaja...singura.
M-am gandit sa schimb un pic atmosfera si sa incerc un loc pe care il adoram cand eram mica...Eforie Nord...
Ajunsa acolo..mi-am clatit ochii prin vitrine( ca orice femeie) dupa care am coborat pe plaja...unde..era o mare aglomeratie. Luand dintr-un capat in altul plaja..vroiam un loc aproape de mare..interesul meu final era sa inot, nu sa ma bronzez..dar nu am gasit..am decis sa merg in zona Belona.mai mult pentru ca atunci cand eram mica, mergeam in fiecare zi in acel loc...Astfel ma vad indreptandu-ma spre plaja copilariei mele...napadindu-ma amintirile..unor veri calduroase si senine de vara...cand toti eram niste copii, lipsiti de griji si dornici de balaceala...
Belona...a ramas doar o amintire..acum..o adevarata mizerie si dezordine..Am privit mahnita toata zona aceea..care alta data era atat de curata si ordonata..cum.in prezent este plina de mizerie, tot felul de garduri, sezlonguri...saltele..oamenii jucand fotbal pe un teren...amenajat pe nisipul dezordonat de tractoare sau cine stie de ce mana umana distrugatoare..
Am avut o imagine dezolanta si trista pentru mine...retraind imaginile din copilaria mea si vazand realitatea unei zile din 2009...tind sa cred ca mana umana e distrugatoare...acolo unde intervine omul..si interesul avutiei...acolo armonia se transforma in haos..un haos uman si urat...Plaja aceea curata,...si lina..devenise acum..o adevarata mizerie de plaja..
Mahnita am decis totusi sa mai fac o baie in mare..la Belona..poate pentru ultima data in viata mea in locul acela...priveam la golfuletul de langa Belona..unde in copilarie..inotam ...acum devenise Yachting Club..ingradit si..privat..inainte..oricine se putea bucura..de acel golfulet..dar acum..doar VIP-urile mai pot s-o faca..ce stupid.
Am vrut sa fac plaja la Belona..dar..unde? Ca spatiul din fata marii era ingradit..si plin de sezlonguri..iar apa..plina de mizerii:pungi, resturi de mancare..si o puzderie de alge..
Imi venea sa plang..dupa amintirile mele..dupa Belona copilariei mele..dupa apa aceea minunata..dupa bucuria ce o simteam cand intram in apa si vedeam soarele oglindindu-se in ea..s-au dus vremurile..iar romanii nostri sunt niste prost educati..si niste nesimtiti..sunt atatea tomberoane pe nisip..ei arunca in apa..ce mizerie..ce oamenii mizerabili..ca nu se gandesc decat la ei si la egoismul lor...De ce sunt atat de nepasatori..oare lor le place ? Cred ca le place sa stea ca porci in mizerie..pentru ca oricum vor pleca si ce lasa in urma lor e un dezastru.
Am plecat de acolo..si mi-am dat seama ca..chiar daca suntem in anul 2009,lumea nu s-a schimbat ba din contra ..a intrat intr-un regres total..nepasare,mizerie si..prostie..asta o sa vedeti in unele locuri de pe litoralul romanesc...
Ca sa nu mai vorbesc de taxele de pe litoral, unele de-a dreptul prostesti..in fine...traim in Romania si asta din pacate...e ghinionul nostru!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu