joi, 8 ianuarie 2009

Misogin sau misogina ?

Ma uitam aseara la televizor..desi de obicei nu prea sunt o mare amatoare de tv..am preferat mereu sa citesc o carte pentru ca mi se pare mult mai educativa decat sa stau in fata unui monitor ..intr-o stare inerta sa ascult si sa vad..cum fel de fel de oamenii se perinda si spun ceva..dar oare ce spun? Ca sincer nimic din ceea ce spun nu mi se pare interesant, demn de retinut sau si mai rau demn de urmat...stau si se cearta intr-un studio iar eu ca simplu telespectator trebuie sa stau si sa le urmaresc prostia din cap..fara a putea spune un NU categoric ..eh..nu-mi place rolul pasiv..si de asta prefer sa citesc o carte..
Dar faza cu televizorul o sa o dezbat eu alta data..ca sa nu sar de la un subiect la altul..
Si aseara stand precum o leguma in fata televizorului..am vazut pe nu mai stiu ce canal..un interviu cu Marius Mihalache..cine e acest om? majoritatea il cunosc si il apreciaza ca un adevarat..muzician..un geniu, un creator de frumos etc etc..si nu ii contrazic..poate oamenii au dreptate..ascultandu-i mai demult muzica..le dau dreptate..omul asta are un talent deosebit ..dar altceva mi-a sarit aseara in atentie..viata lui personala..cearta dintre amanta si fosta sotie..sau actuala sotie si fosta iubita..nu am inteles exact..in fine..mi-a atras atentia omul asta si am decis sa caut pe net cateva amanunte..si aici am revenit la un alt subiect despre care voi relata acum..
Se stie ca are o relatie cu o femeie..din cauza careia , zice gura lumii a renuntat la viata lui familiala..da..nu-i nimic nou ..si atunci de ce oare atata lume se crizeaza si se grabeste sa judece in necunostinta de cauza?
Iar de aici nu ma mai intereseaza viata personala a acestui artist cat mai mult cum este vazuta dinafara si judecata o problema care se intalneste foarte des in tarisoara noastra..
Problema este cand un barbat casatorit fiind divorteaza si este vazut cu o alta femeie..sau poate divorteaza ca sa fie cu o alta femeie..
Ne place sa judecam oamenii si o facem intr-un stil foarte rautacios..nu stim problema sau problemele dar ne "bagam" nasul si ne place sa ne dam experti..
Ce am observat este ca in acest caz..majoritatea vor da dreptate barbatului si o vor considera pe aceea femeie..usoara,depravata..de doi bani etc..iar pe el o victima..a ei..de parca atunci cand a divortat ar fi fost vrajit de ea ..si s-ar fi trezit dupa aia din acel vis..
Toata lumea tinde sa arata cu degetul spre femeie iar asta ma deranjeaza! Cand o sa incetam sa vedem femeia ca pe un simplu obiect sau ca pe cea care este singura vinovata de tot ce se intampla...de ce ne dorim a fi niste oamenii educati, avansati... cu o gandire libera si moderna ...dar cand vine vorba de o situatie similara...ne grabim sa judecam aspru si sa aratam cu degetul spre femeie??? Cand o sa incetam cu chestiile astea ..?
E urat sincer..ca dam vina pe femeie si nu dam vina pe amandoi..poate barbatul ala poate sa judece si sa aleaga singur ce doreste mai departe si poate nu e vina femei....nu cred ca femeia aceea l-a obligat sa divorteze..a facut-o el, a fost decizia lui...poate a contribuit si ea dar sa fim realisti..daca un om nu doreste sa ia o decizie sau sa faca un anumit pas in viata lui..degeaba oricine altcineva il va determina sa o faca..deciziile depind de noi , nu de ceilalti..nu ma poate determina altcineva sa renunt la un anumit lucru daca eu nu sunt ferm convinsa ca merita sa renunt...asa si in acest caz...
E urat ca femeile dar si barbatii...se apuca sa arunce cu noroi si sa invinovateasca femeia..iar pe el il absolva de orice vina..nu sunt de acord si n-am sa fiu niciodata de acord cu aceste prejudecati care ne imping in urma si nu ne lasa sa avansam..si sa ne maturizam ca popor...daca gandim atat de inapoiat..ce sa dorim de la viitor...? Haideti sa incercam sa judecam lucrurile obiectiv..si sa nu mai dam vina pe unul si sa-l scuzam pe celalalt..sau cel mai bine ar fi sa nu ne bagam..acolo unde chiar nu e treaba noastra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu